Årsmöte 2021

Söndagen den 9 maj kl 10 är det dags för församlingens årsmöte. Som det ser ut i dagsläget utgår vi från att vi inte kan samlas i kyrkan utan årsmötet genomförs på nätet med en tjänst som heter Zoom. Här finns information om hur det kommer att gå till.

Årsmöteshandlingarna har skickats ut med e-post till alla medlemmar som har en e-postadress anmäld till vårt adressregister. Övriga har möjlighet att hämta sina adresserade handlingar i kyrkan fr.o.m. fredag 16 april. För att spara in på portot är förhoppningen att vi i möjligaste mån kan hjälpas åt att dela ut handlingarna till dem som inte kan komma till kyrkan och hämta. Kanske kan du ta med till någon närboende, någon i din hemgrupp eller jourgrupp osv. Till dem som inte får handlingarna på annat sätt kommer de att postas.

Om du inte har möjlighet att delta på årsmötet via Zoom kan du ändå göra din röst hörd. I brevet som skickades ut tillsammans med årsmöteshandlingarna finns information om hur det går till.

Så här gör du för att delta via Zoom

För dig som inte är så van att använda Zoom har vi ett Prova-på-möte tisdagen den 4 maj kl 17. Du använder samma länk och mötes-ID som till årsmötet (se nedan).

Om du har använt zoom tidigare når du enkelt mötet med dator genom att klicka på eller kopiera och klistra in länken i din webbläsare. Du kan ansluta till mötet från kl 9.30. https://us02web.zoom.us/j/6612746574

Om du inte använt zoom på din dator tidigare finns det en enkel handledning till hur du kommer igång här – guide till zoom via dator. Du behöver en dator med ljud, mikrofon och webbkamera (finns på de flesta bärbara datorerna).

Du kan också delta via telefon eller surfplatta genom att ladda ner zoom app, länkar finns här nedanför. För att ansluta med telefon eller platta använder du ett mötes-ID: 661 274 6574
En enkel handledning till hur du kommer igång hittar du här – guide till zoom via telefon.
Länk till app för iPhone/iPad hittar du här.
Länk till app för Android hittar du här.